OuderZorgwinkel.nl - Aanvullende voorwaarden OuderZorgwinkel bij huren via OuderZorgwinkel.nl
Definities:
- ‘OuderZorgwinkel’ = OuderZorgwinkel Noordwijk
- ‘u’ = de persoon die een product huurt van OuderZorgwinkel
- ‘product’ = alle hulpmiddelen die u huurt van OuderZorgwinkel
Artikel 1 – Wanneer gelden deze voorwaarden?
1. Deze voorwaarden gelden wanneer u een product huurt van OuderZorgwinkel via de webwinkel of bij de fysieke OuderZorgwinkel als aanvulling op de Algemene Voorwaarden.
Artikel 2 – Uw huurcontract
1. Het huurcontract geldt tussen u en OuderZorgwinkel.
2. Het product en de huurprijs staan op het verhuurformulier. U vindt de huurprijzen ook op OuderZorgwinkel.nl. De prijzen op OuderZorgwinkel.nl zijn leidend.
3. Mogelijk staan er ook kosten op het verhuurformulier voor bijvoorbeeld afleveren, plaatsen of ophalen van producten. Die kosten dient u aan OuderZorgwinkel te betalen wanneer OuderZorgwinkel het product aflevert.
4. Voor sommige producten betaalt u een borg vooraf. U krijgt de borg na de huurperiode terug van OuderZorgwinkel als u het product in goede staat inlevert en alle huur heeft betaald. Het kan ook zo zijn dat de huurkosten worden verrekend met de borg.
5. Het huurcontract gaat in op de dag waarop u het product huurt. Vanaf dat moment bent u verantwoordelijk en aansprakelijk voor de schade aan het gehuurde product.
6. OuderZorgwinkel berekent de huur per dag of per week. Een nieuwe week gaat in op de achtste dag.
7. U betaald de huur bij het inleveren of ophalen van het product. Het kan zijn dat bij langere periodes er in overleg met u er tussentijds een factuur gestuurd wordt. Deze ontvangt u per post of digitaal. U betaalt de rekening binnen 14 dagen na factuurdatum.
8. Het huurcontract stopt op de dag dat u het product inlevert bij OuderZorgwinkel of dat OuderZorgwinkel het product op uw verzoek bij u ophaalt.
9. OuderZorgwinkel kan de huurprijs één keer per jaar verhogen. Bij een prijsverhoging kunt u het huurcontract beëindigen.
Artikel 3 – Uw verantwoordelijkheden
1. U zorgt ervoor dat de medewerker van OuderZorgwinkel die bij u langskomt voldoende ruimte heeft om het product te leveren, controleren, repareren of onderhouden.
2. U gebruikt het product volgens de uitleg van de medewerker van OuderZorgwinkel en de gebruiksaanwijzing. U laat het product heel, u verzorgt het product goed en u gebruikt het product alleen zelf.
3. Als OuderZorgwinkel vindt dat u het product verkeerd gebruikt, kan OuderZorgwinkel van u vragen dat u het product terugbrengt of kan OuderZorgwinkel regelen dat het product wordt opgehaald. U bent verplicht om hieraan mee te werken. Krijgt OuderZorgwinkel het product niet terug? Dan brengt OuderZorgwinkel u 80% van de vervangingswaarde van het product in rekening.
4. U neemt contact op met OuderZorgwinkel als het product niet (goed) werkt of als u het product niet meer gebruikt.
5. U betaalt de kosten van normaal gebruik van het product, zoals energiegebruik en batterijen.
6. U betaalt de kosten aan OuderZorgwinkel wanneer het product bij u beschadigd raakt. Bijvoorbeeld door verkeerd gebruik, brand of wanneer u het product kwijtraakt of het product gestolen is. In dat geval betaalt u 80% van de vervangingswaarde van het product.
7. U meldt het direct aan OuderZorgwinkel wanneer: - het product gestolen is; - uw contactgegevens veranderen, denk aan een nieuw verblijfadres en/of e-mailadres; - er sprake is van beslaglegging; - een andere wijziging belangrijk is voor het product of OuderZorgwinkel.
8. U of een gemachtigde levert het product in op de afgesproken plaats en tijd wanneer u het product niet meer gebruikt. Bij het inleveren moet het product compleet, schoon en in dezelfde staat zijn als toen u het kreeg van OuderZorgwinkel.
9. Is het product niet schoon wanneer u het inlevert? Dan kiest OuderZorgwinkel een van deze twee mogelijkheden:
- OuderZorgwinkel weigert het product retour te nemen en de huur gaat door totdat u het product schoon inlevert.
- OuderZorgwinkel neemt het product terug en u betaalt de schoonmaakkosten.
Artikel 4 – OuderZorgwinkel’s verantwoordelijkheden
1. OuderZorgwinkel zorgt ervoor dat het product schoon is.
2. OuderZorgwinkel zorgt ervoor dat het product werkt zoals het moet werken.
3. OuderZorgwinkel zorgt voor uitleg over het product.
4. OuderZorgwinkel regelt onderhoud en reparatie aan het product als dat nodig is.
5. OuderZorgwinkel reinigt en desinfecteert achteraf het product dat u huurde en OuderZorgwinkel betaalt hiervoor de kosten.
6. OuderZorgwinkel heeft een verzekering voor wettelijke aansprakelijkheid.
7. OuderZorgwinkel is niet verantwoordelijk voor schade die veroorzaakt is door onjuist gebruik van het product.
Artikel 5 – Reparaties, onderhoud en mogelijke vervanging van uw product
1. Werkt het product niet (goed)? Neem dan zo snel mogelijk contact op met OuderZorgwinkel.
In Nederland belt u 071 36 19 102
2. U mag het product niet zelf repareren. U mag het product ook niet laten repareren door een ander bedrijf dan OuderZorgwinkel.
3. OuderZorgwinkel betaalt de kosten voor reparatie, onderhoud en vervanging alleen wanneer u het product op de juiste manier heeft gebruikt. Gebruikte u het product niet op de juiste manier? Dan betaalt u de kosten.
4. Heeft u tijdens de reparatie of het onderhoud een vervangend product nodig? Dan zorgt OuderZorgwinkel voor een gelijkwaardige vervangend product. Voor maatwerkproducten geldt dat u een zo veel mogelijk passend product gratis mag lenen tijdens de reparatie of het onderhoud, als dat mogelijk is.
5. Bij vervanging van het product gelden deze voorwaarden ook voor het vervangende product.
6. OuderZorgwinkel repareert en onderhoudt niet in het buitenland en OuderZorgwinkel kan in het buitenland geen vervangend product leveren.
Artikel 6 – Rekeningen en klachten
1. Heeft u een rekening van OuderZorgwinkel gekregen en betaalt u deze te laat? Dan mag OuderZorgwinkel het bedrag van de rekening met 15% verhogen. OuderZorgwinkel mag er ook voor kiezen om de huurovereenkomst tussen u en OuderZorgwinkel per direct te stoppen en het product terug te nemen.
2. OuderZorgwinkel stuurt u een ingebrekestelling wanneer u de rekening niet betaalt. Reageert u daarna niet binnen 14 dagen? Dan kan OuderZorgwinkel een incassobureau inzetten. In dat geval betaalt u alle extra kosten.
3. Heeft u een klacht? Dan meldt u dat uiterlijk binnen een week na ontstaan van de klacht via info@ouderzorgwinkel.nl of u belt met een medewerker van OuderZorgwinkel via 071 36 19 102.
Artikel 7 – Verwerking van uw persoonsgegevens
1. OuderZorgwinkel beschermt en verwerkt uw persoonsgegevens zo goed mogelijk.
2. OuderZorgwinkel houdt zich bij het beschermen en verwerken van uw persoonsgegevens aan de wet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Artikel 8 – Nederlands recht
1. Op de overeenkomst tussen u en OuderZorgwinkel geldt het Nederlands recht.
2. Zijn u en OuderZorgwinkel het oneens? Dan zoekt OuderZorgwinkel samen met u de beste oplossing.
3. Vinden OuderZorgwinkel en u ook dan geen oplossing? Dan beslist de rechter.